Curses i entrenaments de muntanya  Ruta núm. 5 del llibre 'Córrer per la muntanya': Pujada a la Mola per la Carena de l'Illa

Enviada per Jordi Coral Trullàs
Aquesta és una ruta per descobrir el vessant est de la Mola i a la vegada fer el màxim desnivell seguit per pujar a La Mola. Del pàrquing del camí dels monjos sortirem direcció al coll de grua per després baixar per corriols i pistes fins a les Arenes. Aquí agafarem el camí que puja per la carena de l’illa, passarem per sota la Castellassa de can Torres i pel camí dels monjos arribarem a la Mola. Una pujada continuada de 738 m de desnivell durant 7 Km.
r1001.jpg r1002.jpg

Les rutes del llibre “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l'Obac” no seran descrites a part d'una fitxa resum i alguns apunts d'interès. Si no coneixeu els camins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, s'aconsella l'ús d'un GPS. Us podeu descarregar el track dels itineraris des de les diferents rutes.

Totes les rutes estan plantejades com un bon entrenament per córrer, tot i que fer-les caminant és igualment atractiu i recomanat.

- Aquesta ruta, amb sortida i arribada l'aparcament del camí dels Monjos o l'aparcament de Les Arenes, té com a punts d'interès el coll de grua, Les Arenes, la Carena de l'Illa, la Castellassa de Can Torres, els plecs del llibre i el cim de la Mola.
- La dificultat tècnica és mitja amb baixada per pista i pujada llarga per corriol.
- La dificultat d'orientació és baixa, ja que hi ha molts trams senyalitzats i només cal estar atens a trobar les cruïlles correctes.
- El terreny està format per corriols i pistes d'amplada variable i terreny irregular.
- La dificultat física és alta amb un desnivell positiu i continuat de 738 m.
- Podeu trobar punts d'aigua en el Bar i Restaurant de la Mola.

Més informació: “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l'Obac”, Jordi Coral. Editorial Alpina 2012

Punt de sortida Pàrquing Camí dels Monjos o bé el Pàrquing de Les Arenes
Accés al punt de sortida
Dificultats a tenir en compte:
Material necessari: GPS, si no coneixem el recorregut.
Durada: Entre 2 i 3 hores
Distància recorreguda: 16 km
Cartografia i bibliografia:
Època aconsellable: Primavera, tardor i hivern matins. Si volem tranquil·litat, evitar caps de setmana ja que tota la zona pròxima a Can Torres, per tant tot el tram de la primera baixada, és freqüentada per motos i BTT.