Curses i entrenaments de muntanya  Ruta núm. 1 del llibre 'Córrer per la muntanya': Pujada bàsica a la Mola

Enviada per Jordi Coral Trullàs
Vegades que s'ha descarregat el track: 1998
Aquesta ruta és la més indicada per fer un primer contacte amb el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt. Es tracta de la pujada més clàssica del massís i segurament la ruta més fàcil per pujar a la Mola (1.107m), el cim més alt del Parc.
r983.jpg r985.jpg r986.jpg

Les rutes del llibre “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l’Obac” no seran descrites a part d'una fitxa resum i alguns apunts d'interès. Si no coneixeu els camins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, s'aconsella l'ús d'un GPS. Us podeu descarregar el track dels itineraris des de les diferents rutes.

Totes les rutes estan plantejades com un bon entrenament per córrer, tot i que fer-les caminant és igualment atractiu i recomanat.

- Aquesta ruta, amb sortida i arribada a la masia de Can Robert, té com a punts d'interès Can Pobla i el cim de la Mola.
- La dificultat tècnica és baixa, ja que el recorregut va en tot moment per camins i corriols amples en bon estat, tant a la pujada com a la baixada.
- El temps de pujada està entre els 25 i els 45 minuts i el de baixada, entre els 15 i 30 minuts.
- La dificultat d'orientació és baixa, ja que la ruta en tot moment transcórre per camins i cruïlles senyalitzats. Cal anar més atents a la baixada.
- La dificultat física depèn del ritme de pujada.
- Podeu trobar punts d'aigua en el Bar i Restaurant de la Mola.

Més informació: “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l’Obac”, Jordi Coral. Editorial Alpina 2012

Punt de sortida Masia de Can Robert
Accés al punt de sortida Des de Matadepera pugeu cap la urbanització Cavall Bernat pel carrer Enric Genescà i Cortés. Seguiu pel Passeig Pla fins arribar a una rotonda. Supereu la rotonda i continueu recte pel l'avinguda de Can Marcet fins al final per arribar al Carrer Boixaderes. Pugeu pel carrer Boixaderes fins a una pista de terra a mà esquerra. Segui la pista fins a Can Robert.
Dificultats a tenir en compte:
Material necessari: Es recomana l'ús d'un GPS a la baixada.
Durada: 1 h
Distància recorreguda: 9,47 km
Cartografia i bibliografia:
Època aconsellable: Tot l’any. És una de les rutes més concorregudes de St. Llorenç si voleu tranquil·litat millor fer aquest ruta entre setmana.